søndag 4. desember 2011

Mitt strikkeprosjekt - Telemarksgenser



Eldstemann ønsker seg tradisjonell skigenser, så dette har vært mitt strikkeprosjekt i høst, nå er en arm og bolen snart ferdig så her går det unna.....


Strikker i Falk fra Dalegarn, og har valgt andre farger enn originalen.Jeg kjempefornøyd med fargene.




Så er det 2. søndag i advent alt, jeg har tenkt meg på julekonsert i kveld -det er en fin førjulstradisjon.
I går hadde vi hyggelige venner på middag, det er også noe man bør gjøre oftere, koselig å skravle en hel kveld om alt og ingenting.

Ha en fin førjulssøndag du som titter innom også
                                                                      Jorunn


8 kommentarer:

blackenpot sa...

Så flott genser du holder på å strikke! Strikking er nok ikke min sterkeste side.

Og godt å ta en vennebesøk midt i travelheten. Er enig med deg at man skulle gjort mer av det.

Kos deg på julekonserten!

Valmueplassen sa...

Kjempefin genser du strikker, med fine farger. Blir nok en som blir glad tenker jeg :0) Kos deg med julekonsert i kveld,koselig å ta med seg i førjulstiden:)

Moski sa...

Virkelig en flott genser! Selv er jeg ikke særlig god til å strikke mønster.Takk for at du ville følge bloggen min.Da fant jeg deg også.Så mye fint du lager! Og herlige bilder fra Venezia. Ser ut til å ha vært en fin tur.Har aldri vært der.Ha en fin dag!

Romantiske Stinemor sa...

ÅÅ så imponerende, og så flink du er! Skulle ønske jeg kunne strikke, sukk...:-)
klem Stinemor:-)

Fru Tunheim sa...

Så fin genser du strikker, jeg holder på med en Fanakofte i Peer Gynt. Telemarksgenser har jeg aldri sett før, det var et fint mønster. Kanskje noe å strikke til mannen siden han kommer fra Skien.

Ha en fin adventstid

Helen sa...

Flott telemarksgenser du her er i gang med, heldig eldstemann som får !

Likte også veldig godt du søte engelen du har i vinduet - er sååå kos denne førjulstiden ;)

Nyyyt og kos deg

Janne i Fagerlia sa...

Hei Jorunn! Så koselig at du har besøkt bloggen min. Håper du fikk en fin konsert. Var selv på julekonsert med Alexander Rybak i går kveld. Man får litt julestemning av slikt.

Peggy sa...

Hej !

Hur gör du när du räknar om oppskriften då du bruker ett tjockare garn ? Jag hade nämligen tänkt göra en likadan genser i Dale Lerke och det är ungefär samma tjocklek som det du använt.

Hälsningar, Peggy